Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych i reklamowych - zgodnie z Polityką prywatności. Pliki cookies można kontrolować w ustawieniach przeglądarki internetowej.

×

 
facebook

1. Jaka jest różnica między formatem cyfrowym a tradycyjnym?

2. Jaki rozmiar odbitek mam wybrać jeśli moje zdjęcia są wykonane w formacie 4:3?

3. Dlaczego są obcięte elementy zdjęcia znajdujące się blisko brzegu w pliku?

4. Jak mogę sprawdzić czy jakość mojego zdjęcia jest wystarczająca dla wybranego formatu?

5. Jaką rozdzielczość stosować aby moje odbitki były dobrej jakości?

6. Jaki jest status mojego zlecenia?

7. Jaki jest czas realizacji zlecenia?

8. Jak mogę zapłacić za zlecenie?

9. W jaki sposób zapewniacie bezpieczeństwo mojej przesyłki?

10. Kiedy następuje realizacja zlecenia?

11. Chcę żeby przesyłka została wysłana na inny adres. Gdzie mogę go wpisać?

12. Jak prać koszulkę z nadrukiem?

13. Mam kod rabatowy. Jak z niego skorzystać?


1. Jaka jest różnica między formatem cyfrowym a tradycyjnym?

Format cyfrowy w odróżnieniu od formatu tradycyjnego ma inną proporcję boków wykonanego zdjęcia. W przypadku analogowej fotografii proporcja ta wynosi 3:2 (np. 102x152 mm), natomiast w fotografii cyfrowej większość aparatów wykonuje zdjęcia o proporcji 4:3 (czyli np. 102x136 mm).

 

2. Jaki rozmiar odbitek mam wybrać jeśli moje zdjęcia są wykonane w formacie 4:3?

Jeżeli Twoje zdjęcia są wykonane w formacie 4:3 masz następujące możliwości: Możesz wybrać jeden z dostępnych formatów tradycyjnych np. 9x13 oraz określić sposób w jaki Twoje zdjęcia mamy wykadrować. Masz do wyboru następujące kadrowania:

 

Kadrowanie FILL

Kadrowanie FILL

Przesłane przez Ciebie zdjęcie zostanie dopasowane do formatu tradycyjnego przez obcięcie dwóch dłuższych boków.

 

Kadrowanie FIT

Kadrowanie FIT

Zdjęcie dopasowane do formatu tradycyjnego bez obcinania, ale dwa boki zostaną symetrycznie wypełnione biała ramką.

 

3. Dlaczego są obcięte elementy zdjęcia znajdujące się blisko brzegu w pliku?

Ze względu na techniczne ustawienia maszyny i konieczność ograniczenia powstawania prześwitów na odbitkach, pliki wysyłane do naświetlania są powiększane przez maszynę o ok. 2-3% w przypadku trybu zdjęć kadrowanych (FILL) i ok. 1-1,5% w trybie zdjęć niekadrowanych (FIT). Są to ustawienia serwisowe i jako obsługa nie mamy na nie wpływu. Proszę zwracać uwagę w momencie kadrowania plików, aby ważne elementy, które mają się pojawić w odbitce w całości nie znajdowały się przy krawędzi pliku (przykładowo twarz, głowa lub napis) gdyż mogą zostać ucięte.

 

4. Jak mogę sprawdzić czy jakość mojego zdjęcia jest wystarczająca dla wybranego formatu?

Program do wysyłania plików jaki pobrałeś z naszej strony w trakcie wyboru danego pliku do wysłania informuje Cię w sposób graficzny o jakości odbitki w danym formacie:

  • kolor czerwony - słaba jakość odbitki
  • kolor żółty - średnia jakość odbitki
  • kolor zielony - dobra jakość odbitki

Tak więc już podczas umieszczania plików w programie wiesz jakiej jakości będą Twoje zdjęcia.

 

5. Jaką rozdzielczość stosować aby moje odbitki były dobrej jakości?

Pamiętaj, że na wysoką jakość ma wpływ wiele czynników:

  • rozdzielczość
  • sposób zapisu (jpg,tiff)
  • stopień kompresji
  • prawidłowo ustawiony balans bieli
  • siła światła lampy błyskowej - zbyt wysoka powoduje powstanie "białych plam" na fotografowanym obiekcie

Poniżej zamieszczamy tabelę minimalnych rozdzielczości wymaganych aby Twoje odbitki były dobrej jakości

  • 9 x 13 - 640 x 480
  • 10 x 15 - 1024 x 768
  • 13 x 18 - 1152 x 864
  • 15 x 21 - 1425 x 950
  • 20 x 30 - 2200 x 1500
  • 30 x 45 - 3500 x 2300

 

6. Jaki jest status mojego zlecenia?

Po wysłaniu zlecenia do systemu fotosam.pl otrzymasz drogą elektroniczną (e-mail) informacje związane z realizacją Twojego zlecenia.

  • Pierwszą informacją, jaką otrzymasz jest potwierdzenie o przesłaniu zlecenia do systemu
  • Następnie jeśli Twoje zlecenie zostało poprawnie wypełnione oraz opłacone zostanie przekazane do realizacji. O tym fakcie zostaniesz powiadomiony drogą elektroniczną
  • Po wykonaniu Twojego zlecenia otrzymasz kolejny e-mail z informacją o wykonaniu zlecenia.

 

7. Jaki jest czas realizacji zlecenia?

Wpływ na to jak długo będziesz oczekiwał na zlecenie ma termin złożenia zlecenia (zlecenia wysłane w dni świąteczne oraz soboty są realizowane w pierwszym dniu roboczym) oraz potwierdzenie wpłaty za zlecone zamówienie. Zlecenia są wykonywane zgodnie z terminami wybranymi w serwisie ( Ekonomiczny, Standardowy, Expresowy). Do czasu realizacji należy doliczyć czas wysyłki zgodny z wybraną formą wysyłki.

 

8. Jak mogę zapłacić za zlecenie?

Oferujemy następujące formy płatności:

  • przelewy elektroniczne z większości polskich banków
  • System płatności DotPay
  • płatność kartami Visa i Mastercard

W momencie wysyłania zlecenia zostaniesz automatycznie połączony z modułem płatności elektronicznych, gdzie będziesz mógł zlecić zapłatę za zlecenie.

 

9. W jaki sposób zapewniacie bezpieczeństwo mojej przesyłki?

Wszystkie zlecenia wysyłane są w opakowaniach, które zapewniają bezpieczny transport Twojego zamówienia.

 

10. Kiedy następuje realizacja zlecenia?

Wszystkie zlecenia realizujemy po wpłynięciu należności na nasz rachunek.

 

11. Chcę żeby przesyłka została wysłana na inny adres. Gdzie mogę go wpisać?

Inny adres wysyłki można wpisać w koszyku zamówień klikając przy Adresie dostawy przycisk "zmień". Następnie można wpisać nowe adresy wysyłki klikając "dodaj".

 

12. Jak prać koszulkę z nadrukiem?

Nasze koszulki należy prać na lewej stronie w temperaturze 30 stopni Celsjusza w proszku do kolorów. Nie stosować wybielaczy. Prasować na lewej stronie.

 

13. Mam kod rabatowy. Jak z niego skorzystać?

Kod rabatowy wpisz w okienko w Twoim koszyku zamówień. Rabat zostanie naliczony automatycznie.